Stichting Buitengewoon Actieve Breinen
Bezoekadres: Anna van Hannoverstraat 4 - unit I2.04 Postadres: Florence Nightingalelaan 84 's-Gravenzande

Wij zoeken ter vervanging van de huidige, een vrijwillig directeur.

Stichting Buitengewoon Actieve Breinen is een maatschappelijke organisatie voor mensen met GGZ diagnoses, opgezet door mensen met GGZ diagnoses. We zijn zelf persoonlijk en maatschappelijk hersteld en bouwen nu voor onze doelgroep een brug tussen GGZ zorg en weer meedoen in de maatschappij. We geven voorlichting over mensen met buitengewoon actieve breinen en begeleiden bij maatschappelijk herstel, met reïntegratie en participatie. We organiseren activiteiten op het gebied van herstel, sociale inclusie en werk.

Om bovenstaande activiteiten zo goed mogelijk te continueren, zoekt het bestuur van Stichting Buitengewoon Actieve Breinen een directeur. Dit ter vervanging van haar huidige directeur. Bij deze functie geldt dat er affiniteit moet zijn met onze doelgroep, volwassenen met een GGZ diagnose (ADHD/ASS). Een eventuele eigen GGZ diagnose is een pré.

Een specifieker beeld van de werkzaamheden van de directeur is als volgt samengesteld;

• Aansturen van de enthousiaste vrijwilligers in de vorm van werkgeverschap
  • Samen met vrijwilligers projecten opzetten, zoals het organiseren van lezingen en workshops en overzicht hierop blijven houden op bijvoorbeeld financieel gebied
  • Het bewaken van de te behalen doelstellingen, uitvoeren van de visie en missie van de stichting
  • De stichting vertegenwoordigen op diverse, sociaal-maatschappelijke, netwerken, diens bijeenkomsten en regionale samenwerkingsverbanden
  • Samen met onze vrijwilligers het leveren van een bestuurlijk en financieel jaarverslag

Bij alle bovenstaande punten werkt de directeur samen met en legt verantwoording af aan het bestuur van Stichting Buitengewoon Actieve Breinen.

De stichting bied al haar vrijwilligers de mogelijkheid om verschillende cursussen en opleidingen te volgen. Alle vrijwillige medewerkers beschikken over een dagelijks toegankelijke kantoorruimte, waar ook de lezingen en workshops gegeven kunnen worden. Stichting Buitengewoon Actieve Breinen heeft het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties.

WAT VRIJWILLIGERS VAN HUN DIRECTEUR VERWACHTEN

• Verklaring Omtrent Gedrag
  • Affiniteit hebben met vrijwilligerswerk, met de doelgroep (en andere GGZ diagnoses)
  • Een open en brede sociaal-maatschappelijke visie hebben, zowel professioneel als persoonlijk
  • Bereid zijn om de Stichting ook toegankelijk te houden voor alle lagen van de Nederlandse bevolking

Stichting Buitengewoon Actieve Breinen maakt zich hard voor een inclusieve participatie maatschappij, waarbij de term out-of-the-box opzij wordt geschoven met het argument there-is-no-box. Klinkt dit je als muziek in de oren, dan spreken we elkaar gauw.

Voor nadere informatie en om te reageren kun je mailen met onze voorzitter dhr. R. Buurke op; voorzitter.van@stichting-bab.nl. Bellen of een WhatsApp bericht op 06-36159154 is ook prima.

Hier vind je het vrijwilligersbeleid (pdf), gedragsregels (pdf) en het COVID-19 protocol

Het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties wordt uitgereikt door PEP Den Haag aan organisaties die bewezen hebben hun vrijwilligersbeleid op orde te hebben en dit ook in praktijk te brengen. Het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties is bedoeld voor de kleinere vrijwilligersorganisaties die zonder of met een gering aantal betaalde krachten hun werk doen.