Vrijwilligerswerk bij Stichting BAB

Bij de Stichting BAB kun je werken als vrijwilliger op jouw eigen manier. De enige voorwaarde die we stellen, is dat jij een buitengewoon actief brein hebt, met of zonder diagnose. We hebben allerlei soorten werk te doen, met meer of minder verantwoordelijkheden, passend bij jou.

Vrijwilligerswerk bij Stichting BAB houdt in dat je gaat leren waar jouw kracht ligt, wat jij als persoon nodig hebt en wat je zo leuk vindt om te doen dat het niet echt voelt als werken. We kunnen een belangrijke opstap zijn naar betaald werk of een gerichte vakopleiding, helemaal passend bij wie jij bent en wat jij wilt.

Functies:

Bijzonderheden:

Secretariaat  medewerker

Samen met de rest van het team mensen te woord staan; persoonlijk, telefonisch en digitaal. Administratieve werkzaamheden.Je bent communicatief vaardig en kunt goed in teamverband werken. Wanneer en hoeveel je werkt en wat je precies doet, bepalen we samen.

Begeleider vrijwilligers

Na een interne opleiding ga je mensen, die herstellen van psychische klachten, volgens de BAB methodiek begeleiden bij dagbesteding of vrijwilligerswerk. Heb je een diagnose in de GGZ en ben je hersteld, heb je oog voor de behoeften van anderen en wil je daar iets mee doen? Dan is dit de vrijwilligersbaan voor jou. Een opleiding tot ervaringsdeskundige is niet vereist, maar wel een pre.

Voorlichter

Na een interne opleiding ga je voorlichting geven op locatie bij bijvoorbeeld zorginstellingen, maatschappelijke instellingen, scholen en werkgevers.

Gastheer/gastvrouw

Opvang van de mensen die binnenlopen, wat te drinken aanbieden en hen op hun gemak stellen.

Projectleider/ projectmedewerker

Je kunt zelf een maatschappelijk project bedenken voor in jouw buurt, passend bij jouw belangstelling/talent of bij een door ons georganiseerd project aansluiten.

Je kunt je opgeven als vrijwilliger via ons contactformulier of via Den Haag Doet!