Nieuws omtrent de COVID 19 crisis voor UWV klanten van Stichting BAB.

Beste (UWV) klant van Stichting BAB, reïntegratie WerkFit,

Even een algemeen bericht, los van een eventuele e-mailafspraak die gepland staat. Afgelopen maandag, 23 maart, hebben we bericht gekregen van het UWV, een update naar aanleiding van de coronamaatregelen. Dit verwoord ik even in zoveel mogelijk de UWV taal, zoals we het hebben gekregen:

Het UWV gaat coulant om met bijvoorbeeld vertragingen in de aanlevering van documenten en bij de uitvoering van onze dienstverlening als gevolg van de corona maatregelen.

Het UWV heeft zelf ook geen fysiek contact meer met de "klanten" en gaat ervan uit dat dit voor re-integratie,-organisaties ook kan gelden. Dus tot 23 mei is het toegestaan om re-integratieplannen en rapportages in te leveren met jouw akkoord per e-mail in plaats van met een handtekening. Daarbij moet je wel duidelijk aangeven moet welke re-integratieplan of rapportage je akkoord bent.

Plannen kunnen tot 23 mei worden ingediend. Daarbij moeten we in het plan beschrijven op welke wijze de maatregelen van invloed zijn geweest op het later aanleveren van het plan.

Alle trajecten die tussen 23 maart 2020 en 23 mei 2020 lopen, mogen 2 maanden later worden afgerond. Hiervoor hoeft geen verzoek ingediend te worden.

Tot zover.

Als je een Whatsapp bericht naar 06- 36 159 154 stuurt, kunnen wij daar makkelijker op een gelegen moment op reageren. Wij zijn momenteel op weekdagen tussen 9:00 en 23:00 uur bereikbaar voor vragen of om even te praten.

Voor algemene vragen kun je ons bereiken via info@stichting-bab.nl en 06-36159154.

Heel veel sterkte gewenst in deze ongewone omstandigheden. We houden contact!