Re-integratie

Het effect van (langdurige) ziekte
Wanneer je een tijd last hebt gehad van psychische klachten, bent behandeld in de GGZ en langdurig uit het arbeidsproces bent geweest, kan er een drempel zijn om weer te gaan werken. Jouw leven is veranderd. Zelf ben je veranderd en vaak ook je relaties. Je hebt jezelf op een andere manier leren kennen en vindt misschien andere dingen belangrijker dan voor je ziekte.

Terug of een andere weg inslaan
Teruggaan naar je oude omgeving, ook je werkomgeving, kan heel confronterend zijn. Je ervaart het verschil tussen het moment voor de uitval en nu. Jouw leven is op een persoonlijk niveau verder gegaan, net als de ontwikkelingen op de werkvloer, zowel praktisch als de onderlinge sfeer. Mensen kijken anders naar jou en hebben andere verwachtingen. Los daarvan heb je misschien andere interesses (her)ontdekt.Je kunt een kloof ervaren tussen jezelf en de mensen die je opnieuw ziet.

Wat ga je doen? De kloof overbruggen of een andere weg inslaan? Dit alles kun je beslissen tijdens een Werkfit Traject.

Nog nooit gewerkt
Stel dat je op een heel jonge leeftijd al arbeidsongeschikt (bijvoorbeeld Wajong) bent verklaard, maar je moet zonder of met heel weinig werkervaring nu toch re-integreren. Je hebt misschien een idee hoe het is om te werken, hoe jij je zou voelen in een werkomgeving, met collega's en taken. Toch heb je dit nooit ervaren. Wij bieden een omgeving waar je die ervaring kunt opdoen, samen met anderen, die ook een GGZ achtergrond hebben.

In een re-integratietraject werken we aan de volgende onderdelen:

Ervaringsdeskundigen

Wij staan naast jou bij de (her)ontdekking van jezelf, het nemen van beslissingen en het zetten van de eerste stappen voor re-integratie. Zelf zijn wij ooit deze weg gegaan en we kennen de hindernissen en mogelijkheden.

Neem via onderstaand formulier contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken: