Stichting Buitengewoon Actieve Breinen
voorlichting  reïntegratie begeleiding

Vrijwilligerswerk bij Stichting BAB

Bij de Stichting BAB kun je werken als vrijwilliger op jouw eigen manier. De enige voorwaarde die we stellen, is dat jij een buitengewoon actief brein hebt, met of zonder diagnose. We hebben allerlei soorten werk te doen, met meer of minder verantwoordelijkheden, passend bij jou.

Vrijwilligerswerk bij Stichting BAB houdt in dat je gaat leren waar jouw kracht ligt, wat jij als persoon nodig hebt en wat je zo leuk vindt om te doen dat het niet echt voelt als werken. We kunnen een belangrijke opstap zijn naar betaald werk of een gerichte vakopleiding, helemaal passend bij wie jij bent en wat jij wilt.

Wil je vrijwilliger worden bij Stichting BAB, kijk voor vacatures op de website van Den Haag Doet of stuur een open sollicitatiebrief naar info@stichting-bab.nl of klik op onderstaand contactformulier en vul deze in.

Klik hier voor ons Contactformulier

Wij zoeken ter vervanging van de huidige, een vrijwillig directeur.

Stichting Buitengewoon Actieve Breinen is een maatschappelijke organisatie voor mensen met GGZ diagnoses, opgezet door mensen met GGZ diagnoses. We zijn zelf persoonlijk en maatschappelijk hersteld en bouwen nu voor onze doelgroep een brug tussen GGZ zorg en weer meedoen in de maatschappij. We geven voorlichting over mensen met buitengewoon actieve breinen en begeleiden bij maatschappelijk herstel, met reïntegratie en participatie. We organiseren activiteiten op het gebied van herstel, sociale inclusie en werk.

Om bovenstaande activiteiten zo goed mogelijk te continueren, zoekt het bestuur van Stichting Buitengewoon Actieve Breinen een directeur. Dit ter vervanging van haar huidige directeur. Bij deze functie geldt dat er affiniteit moet zijn met onze doelgroep, volwassenen met een GGZ diagnose (ADHD/ASS). Een eventuele eigen GGZ diagnose is een pré.

Een specifieker beeld van de werkzaamheden van de directeur is als volgt samengesteld;

• Aansturen van de enthousiaste vrijwilligers in de vorm van werkgeverschap
  • Samen met vrijwilligers projecten opzetten, zoals het organiseren van lezingen en workshops en overzicht hierop blijven houden op bijvoorbeeld financieel gebied
  • Het bewaken van de te behalen doelstellingen, uitvoeren van de visie en missie van de stichting
  • De stichting vertegenwoordigen op diverse, sociaal-maatschappelijke, netwerken, diens bijeenkomsten en regionale samenwerkingsverbanden
  • Samen met onze vrijwilligers het leveren van een bestuurlijk en financieel jaarverslag

Bij alle bovenstaande punten werkt de directeur samen met en legt verantwoording af aan het bestuur van Stichting Buitengewoon Actieve Breinen.

De stichting bied al haar vrijwilligers de mogelijkheid om verschillende cursussen en opleidingen te volgen. Alle vrijwillige medewerkers beschikken over een dagelijks toegankelijke kantoorruimte, waar ook de lezingen en workshops gegeven kunnen worden. Stichting Buitengewoon Actieve Breinen heeft het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties en werkt bij het werven en overige werkzaamheden nauw samen met PEP Den Haag/ Den Haag Doet.

Wij willen een stad waarin iedereen mee kan doen. Daarom ondersteunen wij kosteloos Haagse vrijwilligers- zorg- en welzijnsorganisaties. Ook initiatieven van inwoners kunnen bij ons terecht voor advies en trainingen.

Dus heb je een goed idee voor onze stad? Neem contact op.

Hier vind je het vrijwilligersbeleid (pdf), gedragsregels (pdf) en het COVID-19 protocol

Het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties wordt uitgereikt door PEP Den Haag aan organisaties die bewezen hebben hun vrijwilligersbeleid op orde te hebben en dit ook in praktijk te brengen. Het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties is bedoeld voor de kleinere vrijwilligersorganisaties die zonder of met een gering aantal betaalde krachten hun werk doen.