Buitengewoon Actieve Breinen - het boek

Ons boek Buitengewoon Actieve Breinen, over de beleving van ADHD, Autisme Spectrum Stoornissen (ASS) en aanverwante psychische klachten, is verkrijgbaar! Daarmee verspreiden we onze visie vanuit de beleving van ervaringsdeskundigen.

De opbrengsten van de verkoop van het boek worden volledig ingezet voor het bereiken van de doelstellingen van Stichting BAB.

Auteurs: Margriet Pakvis- van As, Peter J. Pakvis

Co-auteur: Daniëlle Kick
Redactie: Nicky Lambregts- Leidelmeyer
Illustraties en coverontwerp: Loko Cartoons

Inhoud:
Wij zijn hyperalert, scannen de omgeving op mogelijke gevaren en de meest effectieve manier om stress te verminderen, is ons persoonlijk doel leren kennen en de vrijheid krijgen om dit na te jagen. Mensen als wij leven met een hoger stressniveau, zijn als jagers tussen de grazers die al die poespas in relaties, het onderwijs of op de werkvloer niet begrijpen. Zonder omwegen willen we ‘onze prooi vangen’.

Diagnoses als ADHD en Autisme Spectrum Stoornissen (ASS) horen achter de deur van de dokter, op dossiers en behandelplannen. Wij hebben een buitengewoon actief brein, zijn een ander soort mensen, denken en voelen anders, zijn doelgerichter en hebben andere persoonlijke waarden. Sommigen van ons zijn heel succesvol maar de meesten zijn geen helden maar gewone mensen die moeite hebben met de huidige samenleving. Daardoor raken we soms depressief of gedragen ons agressief. We kunnen verzanden in een zinloze hyperfocus en gevoeliger zijn voor verslavingen.

In dit boek leggen we uit wie wij zijn en wat we doen voor mensen met een BAB en hun betrokkenen. Zodat ook zij zich gelijkwaardig voelen. Om te beginnen door zichzelf te erkennen en accepteren. Wij zijn anders en dat is oké.

Prijs: € 5,95

Prijs: € 19,90

Prijs: € 27,90

Wil je meerdere boeken via de stichting bestellen? Voor jezelf, als cadeau of voor binnen jouw organisatie? Neem contact met ons op via onderstaand formulier: