''Prikkelarme Familie Dag''

Stichting BAB is een democratische organisatie. De organisatie wordt gevormd door alle mensen die er actief zijn, door inzet van alle focus en alle talenten van deze mensen. Wekelijks, op elke dinsdag, hebben wij een werkoverleg waar iedereen aan deelneemt en inbreng en inspraak in heeft.

We hebben een visie, die als basis dient voor onze activiteiten. De vrijwilligers hebben, net als de andere medewerkers, een belangrijk aandeel in de praktische uitvoering van de visie. Daarnaast heeft elke vrijwilliger inspraak in de uitvoering van diens functie en taken. Er is de mogelijkheid om een eigen functie te ontwikkelen binnen de stichting, of zelfs een eigen maatschappelijk project op te zetten.

Zo ging het ook met Kim. Zij gaf al lezingen, o.a. samen met Stichting BAB, waarin zij met name jonge vrouwen haar verhaal deelde en hoe zij in het dagelijkse leven haar diagnose Autisme een plek heeft gegeven. Maar Kim zag ook een mooie mogelijkheid om het hele gezin van de persoon met de diagnose te informeren en dat op een voorlichtingsdag. Maar dan wel zo prikkelarm mogelijk. Zij vertelde ons hiervan en het resultaat liet niet lang op zich wachten.

Op 3 november as. gaat het gebeuren. Het initiatief van onze vrijwilliger Kim wordt een feit. Haar idee om een informatieve dag te organiseren over hoe zij haar prikkels verwerkt, de onder en overprikkelingen, wie en wat haar daar mee helpt.Naast informatie stands waar men veel te weten kan komen over over en onderprikkeling bij autisme, komen er ook verrassende mogelijkheden om o.a. te ontspannen na een (te) drukke dag. Er zullen telkens korte lezingen en/of workshops gegeven worden en er is een ruimte waar je even helemaal niks hoeft. Hou onze Facebook pagina in de gaten voor actuele informatie!

Om de dag voor iedereen bereikbaar te maken, vragen we voor de bezoekers een kleine bijdrage in de vorm van entree van € 2,=. Kinderen tot 16 jaar gaan, onder begeleiding, gratis naar binnen. Voor de allerkleinsten is er een stand waar zij geschminkt kunnen worden.

Heb je vragen of wil je op deze dag een tafel om jouw unieke coachings tips uit te dragen? Mail dan naar project.administratie@stichting-bab.nl of bel met 06-36159154.

Voor ons doel participatie van mensen met een buitengewoon actief brein, organiseren wij maatschappelijke projecten in Den Haag (om te beginnen in Loosduinen) en in het Westland.

Projecten worden onder andere bedacht door vrijwilligers met een buitengewoon actief brein, gebaseerd op eigen talenten en belangstelling. De Stichting BAB ondersteunt deze vrijwillige projectmedewerkers bij de planning, organisatie en uitvoering. Andere vrijwilligers kunnen zich bij de projecten aansluiten.

Heb je een buitengewoon actief brein, een idee voor een project in jouw buurt en wil je ondersteuning van onze stichting, meld je dan aan als vrijwilliger