BAB Lab - Wajongers helpen Wajongers

Voor het project BAB Lab, Wajongers helpen Wajongers, zijn we op zoek naar 24 mensen met autisme (ASS), ADHD of een andere chronische psychische aandoening, die een Wajong of WIA uitkering hebben en voorbereid willen worden op werk.

Individuele cursussen

In dit project krijg je de training “Herstellen doe je Zelf”, waarin je jezelf en elkaar beter leert kennen, jouw verleden een plekje geeft en helder krijgt wat jij in de toekomst wilt. Je krijgt groepsbegeleiding door ervaringsdeskundigen.

Bijna iedereen bij Stichting BAB heeft een diagnose gekregen, heeft met zijn/haar beperkingen om leren gaan en eigen talenten en kracht leren inzetten op een gezonde manier. Bij de stichting kom je als het ware in een warm bad terecht, ben je onder deelgenoten die jou begrijpen.

Weer actief worden

Je krijgt begeleiding bij het vinden van activiteiten, die je leuk vindt. Misschien vind je het leuk om te communiceren, ben je creatief, oplossingsgericht, help je graag anderen of heb je cijfermatig inzicht. Je gaat leren om jouw talent te gebruiken op een manier dat je er juist positieve energie van krijgt.

We zetten een Zelfhulp Bibliotheek op met een Zelf Helpdesk, waar je informatie kunt vinden en verzamelen over je favoriete onderwerpen en informatie doorgeven aan anderen. Hier kun je, op een prettige, bekende plek, wennen aan het doen van activiteiten samen met de mensen die je al kent en met mensen uit de buurt.

Eerst je talenten ontdekken als vrijwilliger

We kunnen bij de stichting een vrijwilligerswerkplek bieden. Of anders begeleiden we je bij het vinden van een leuke vrijwilligersbaan bij een andere vrijwilligersorganisatie, eventueel via PEP Den Haag.

Heb je interesse om bemiddeld te worden naar een reguliere baan? Je krijgt als vrijwilliger alvast een goed beeld van de werkzaamheden die je leuk vindt en waar je goed in bent, hoeveel dagen en uren je kunt werken en op welke werkplek en onder welke voorwaarden jij op je best bent. Dit communiceren we samen naar instanties en bemiddelaars.

Neem snel en makkelijk contact met ons op via onderstaand formulier:

Overige manieren om in contact te komen

Natuurlijk kun je ook via je eigen email of per telefoon contact met ons opnemen

info@stichting-bab.nl met de vermelding van BAB Lab

Bellen of contact via WhatsApp kan ook: 06 36 159 154